העתיד כבר כאן – מיתוג עצמי מה תרצו להיות כשתהיו גדולים?

בספר השיאים של גינס ב-1996 הכריזו על טום פיטרס כיועץ השיווק הפרסום והניהול הטוב והיקר ביותר בעולם. פיטרס טבע את הביטוי "מיתוג עצמי", הוא דחק בכולם ללמוד מהתנהלותם של המותגים הגדולים.

מיתוג עצמי הוא לא רק משהו שאולי כדאי לדעת לעשות, זוהי דרך חיים המחויבת בעולם תעסוקתי וכלכלי משתנה ותזזיתי.
מיתוג עצמי הוא בעצם העיקרון המוביל והמנחה של הרשתות החברתיות, אנחנו יכולים לדעת הכל על כל אחד.
לרוב לא נקבל עובד חדש לעבודה מבלי לבדוק קודם לכן את הניראות וההופעה שלו ברשתות החברתיות.
כיצד הוא מתבטא בכתב ובע"פ, מה הוא לובש, עם מי הוא נפגש, מהי רמת הביטחון העצמי שלו, מי החברים שלו ובאיזה מסעדות הוא אוכל.
בעבר היינו עושים גוגל על מי שרצינו לבדוק או לפגוש, היום יש לנו את כל ה"סרט" של החיים שלו או של החיים שהוא היה רוצה שיהיו לו.
בהרצאה שלה ב-TED שזכתה ליותר מ-4 מיליון צפיות הסופרת אמילי וופניק מזכירה לנו את השאלה ששואלים ילדים מה תרצו להיות כשתהיו גדולים? השאלה הזאת מחייבת כיוון והכוונה למציאת הדבר המיוחד שמתאים לכל אחד מאיתנו, משהו שיהיה בעל ערך רב בעולם שבו מקומות עבודה משתנים כל הזמן.
עצת הזהב השבועית
השיח על מיתוג עצמי בעולם משתנה הצליח למתג את עצמו כשיח חברתי מקצועי ותעסוקתי, כשיח חדש בעולם של חדשנות יזמות ועריצות טכנולוגית. שאלת השאלות או שאלת מיליון הדולר היא אותן השאלות ששואלים המותגים הגדולים את עצמם – מה מיוחד בנו? במה אנחנו שונים? מה הייתרון היחסי שלנו על מתחרינו? מה החזון שלנו? ועל מה נשענים הערך המשמעות והייעוד שלנו?
מה אנחנו בעצם יודעים לעשות שגורם לנו לסיפוק ו"גאוות יחידה"?
אומנות המיתוג האישי היא אומנות היכולת לזהות את מה שקרוב לליבנו, את מה שאנחנו הכי טובים בו, מה שגורם לנו להיות מיוחדים ומובדלים משהו שיש לנו ואין לאחרים. כל מי שלא ילמד למתג את עצמו באופן מותאם ומדויק, מבטיח לעצמו חיים קשים. אין לנו את האפשרות לא לעשות את זה זוהי ערכת ההישרדות הנדרשת בעת הזאת.
אז איך עושים את זה?
ראשית תמצאו את הדבר שאתם אוהבים ויודעים לעשות הכי טוב, את הדבר הזה שגורם לכם לשמחה ולאושר כאשר אתם עושים אותו ואז תתאימו אותו למשהו שאחרים צריכים, תדייקו תשכללו ותחזרו על המסרים השיווקיים שלו שוב ושוב ושוב.
אתם חייבים לדבוק כל הזמן בנחישות ובהתלהבות בדבר אחד בשאלה מהו התוצר הזה שאנחנו טובים בו ושבזכותו אנחנו מביאים ערך ללקוחות שלנו.
צריך גם לזכור ולהתחשב בקצב המטורף של העולם החדש ולהיות מסוגלים להיות גמישים ולהסתגל לשינויים.
מה שאתם טובים בו היום אולי לא יהיה רלוונטי או חשוב בעוד שנה או שנתיים.
המידע מכפיל את עצמו באופן אקספוננציאלי כל כמה שבועות ואתם חייבים להיות ערים לזה. בכל פעם שאתם תחשבו מסלול מחדש תקפידו שוב ושוב ליצור שונות ייחודיות ובולטות, תיצרו רשת ענפה של קשרים בארץ ובעולם – NETWORKING ותתחברו לאנשים שמעוררים בכם השראה תעבדו קשה ובעיקר תתחילו כמה שיותר מוקדם.
 תמתגו את עצמכם ברשת ותקפידו כבר מהגיל הצעיר להבליט את המיוחדות שבכם, אל תעשו מעשי קונדס כדי לרצות את החברה – הרשת לא שוכחת ולא סולחת.
 תקפידו לעדכן תמונה מכובדת ברורה שמשדרת ייחודיות ורצינות.
 תלמדו לנהל ולנצל זמן באפקטיביות רבה ע"מ לעשות הרבה בפחות זמן
 תספקו לקהלי היעד שלכם בדיוק את מה שהם רוצים וזקוקים לו ותשאלו אותם תמיד אם הם מרוצים ממה שיש לכם להציע.
 תשמרו על קשר ארוך ומתמשך עם הלקוחות והחברים שלכם ברשת ותבנו אמון וכבוד הדדי.
 תעבדו קשה כל הזמן ותיצרו "גאוות יחידה" שכל אחד ירצה לקחת בה חלק.
 תבחנו שוב ושוב את הערך והתוצר שאתם מציעים ובמיוחד את השמחה האושר וההתלהבות שלכם.
 תתרמו לקהילה ולחברה ותתמקדו בצמצום פערים ושוויון הזדמנויות.
במסע הזה למיתוג האישי ולמיוחדות לא מחפשים שלמות אלא דווקא דיוק ומצוינות. מצוינות היא גישה ולא תוצאה, היא מאפשרת לנו לקבל גם את הכשלונות שבדרך ומאפשרת מקום לתיקון ולמידה שמסמנת לנו את הצורך בדבקות במשימה בנחישות ובהתמדה למצוא את הדבר המיוחד שלנו שוב ושוב.
"כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות (ברכות נ"ח)
התורה מלמדת אותנו שכל אחד הוא יחיד ומיוחד אין שני לו "מותג" אנושי ורוחני העיני בוראנו.
חיים ליפא, כותב הטור על עתידנות ותעסוקת עתיד, מייסד ומפתח מודל ה-GPS האנושי לשדרוג הפוטנציאל האין סופי של המוח.