עולם אחר בקולוני חיפה

שישי בצהריים אנו בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית בחיפה בדרך למלון קולוני. כבר בפסיעה הראשונה מסתבר כי אנו דורכים במקום שיכול בקלילות להתחרות על התואר הרחוב הכי יפה בארץ, בקצה אחד הים הכחול ובצד השני הגנים הבהאיים המהממים ומסביב בתי קפה ומסעדות מעוצבים בקפידה.

במבנה היסטורי יפהפה שנבנה בשנת 1905 ע"י משפחת טמפלרים בשם אפינגר ממוקם מלון קולוני שמעוצב בסגנון אירופאי קלאסי.

אנו פוגשים את מיקי הייב מנהל המלון שסיפר לנו כי למעשה מדובר באחד המלונות הראשונים שהוקמו בארץ. הוא פעל כמלון "אפינגר" מ- 1905 עד סוף שנות ה 70 לאחר מכן הוסב לבית אבות וחזר שוב לתפקד כבית מלון בשנת 2009 לא לפני שעבר שיפוץ יסודי תוך הקפדה בלתי מתפשרת על שימור פריטים רבים מעיצובו המקורי כגון: חלונות ותריסי עץ, אריחי טרצו מצוירים, מעקות עץ ועוד.
אנו נכנסים לחדרנו שניחן לשמחתנו בחלון המשקיף על הגנים היפהפיים. החדר מאובזר במקרר קטן, טלוויזיה, ערכת קפה וגולת הכותרת נמצאת בחדר המקלחת שבמרכזה מתנוססת אמבטיה פרי-סטנדינג מעוצבת כמו בסרטים של שנות ה 30.
צילום: איציק ביונסקי
צילום: איציק ביונסקי
לאחר לגימת קפה עשינו סיבוב במלון וגילינו גג ענק עם מרפסת שיזוף, המשקיף על השדרה והגנים הקסומים. הלוקיישן שנחשף זה עתה חייב אותנו לעצור הכל ולהתארגן על יין אדום. ואכן הבאנו למרפסת בקבוק ומזגנו לכוסות. נשכבנו על הספות מול הנוף. הרגשת התעלות אמיתית.
בבוקר קמנו לארוחת בוקר אלגנטית שהרגישה קצת כמו מסע בזמן. מדובר בחדר אוכל משוחזר ממש כמו המסעדה המקורית של המלון מעין ’קופּי-פּייסט’ למקום מקביל באיזה מלון ליד הריין. הארוחה היתה מגוונת וטעימה.
לסיכום חופשה במלון קולוני חיפה היא קפיצה לאירופה הקלאסית במיטבה במרחק 40 דקות מהבית.
מלון קולוני חיפה – שדרות בן גוריון 28,  המושבה הגרמנית, חיפה. 
מסעדת שטרודל בלב המושבה הגרמנית 
שישי בערב ואנחנו עומדים בשערי מסעדת שטרודל. חצר המסעדה המעוצבת בקפידה הומה באורחים, ברקע מתנגנת מוזיקה לבנונית המציירת בטושים זוהרים אווירה ים תיכונית צוהלת.
חלל המסעדה, ששוכן במבנה מרשים בן 150 שנה, הינו בית מקדש עיצובי ים תיכוני יפיפה המתהדר בפריטים מיוחדים המעטרים את המקום שהובאו משלל ארצות מעבר לים כחלק מאוסף אמנות פרטי של בעלי המסעדה. אין ספק  במקום הזה השקיעו את הלב וזה ניכר לא רק בעיצוב אלא גם באוכל ובשירות.
את פנינו מקבלים המלצרים בחיוך גדול הם מספרים כי התפריט מבוסס על מנות ערביות אותנטיות ונגיעות מהמטבח האיטלקי והצרפתי,  כאשר הכל נעשה מחומרי גלם טריים ועונתיים הם מספרים לנו תוך כדי שהם מניחים לנו לחם חם שנאפה במקום עם מבחר מטבלים אותנטיים על השולחן.
לראשונות: הלכנו על  סלט שוקי ואדי ניסנס הנפלא המתבסס על חומרי גלם מתנובת השוק בתיבול מדויק.
המשכנו למנת באבא ג’נוש שהיה מורכב מחציל שרוף, טחינה גולמית מבית היונה, סילאן וכדורי לאבנה במנה מענגת שאי אפשר להפסיק לנגב.

משם המשכנו לעראייס שעשוי ממיני פיתות ממולאות בבשר טלה מוגשות עם טחינה ועמבה בצד וגם היא הייתה מנה מופלאה.

עראייס, צילום: גלעד הר שלג 
עראייס, צילום: גלעד הר שלג
לעיקריות הזמנו שושברק אחת ממנות הדגל של המקום המורכבת מכיסוני בצק מופלאים ממולאים בבשר עגל ברוטב יוגורט עיזים חם ופיסטוק טחון, וגם פילה לוקוס עסיסי ונימוח שנאפה בטאבון אבן ולצידו ריזוטו זעפרן.
שושברק, צילום: גלעד הר שלג
שושברק, צילום: גלעד הר שלג
למרות שהיינו מפוצצים לא התאפקנו וחתמנו את הארוחה עם לילות ביירות, קינוח לבנוני קלאסי על בסיס פודינג סולת עם קרם פיסטוק. תענוג.
אין ספק שארוחה בשטרודל היא חוויה קולינרית שהיא עונג צרוף ושירות אישי ומוקפד נותר רק להמליץ עליה בחום. יש במקום גם חדר פרטי VIP  לאירועים.
מסעדת שטרודל, שדרות בן גוריון 39 , המושבה הגרמנית, חיפה שעות פתיחה: א’-ש’ 9:00-24:00
לא כשר.