נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > מאמרים > כיצד לבחור את האימון הטוב ביותר עבורך?
26 לאפריל 2008
כיצד לבחור את האימון הטוב ביותר עבורך?
שירן גליק, 24/04/2008 - 09:04
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לאורח חיים בריא ושמירה על כושר גופני.
בעקבות זאת הולכים ומתרבים מועדוני הכושר, הפעילויות הספורטיביות, פארקים מאובזרים, תחרויות אופניים ומה לא בעצם.
 
המתאמן המתחיל וגם המנוסה יותר עומדים לעיתים חסרי אונים מול ההיצע ואף מרגישים מבולבלים נוכח האינפורמציה המציפה אותם בתקשורת, בעיתונים וכמובן מהחברים במכון שלאחר חמישה שיעורי ספין כבר הפכו "למומחים" לתזונה וכושר.
בואו נעצור לרגע וננסה לעשות סדר "בבלגן" הזה שנקרא אימוני כושר.
ישנם מתאמנים מקצועיים שאימוני הכושר הם חלק משגרת יומם והם נעזרים במאמנים מיוחדים העוזרים להם להתכונן לתחרויות. בהנחה שאנחנו משתייכים לסוג "השני" שמתאמן באופן רציני אך לא מקצועני עלינו לזכור כלל חשוב ועיקרי:
- האימון האולטימטיבי עבורנו הוא זה שנתמיד בו ולכן התמדה = אהבה.
אם נעסוק בפעילות שמשעממת אותנו או שנואה עלינו, יהיה לנו מאד קשה להתמיד בה לאורך זמן ולכן עלינו לחפש את האימון "שעושה לנו את זה" ולהתמקד בו.
 
- דבר חשוב נוסף הוא לקבוע את מטרת האימון.
האם המטרה היא ירידה במשקל או חיטוב בלבד? האם אנו רוצים להגדיל את מסת השרירים בגופנו בצורה משמעותית? האם המטרה היא בריאותית בהמלצת רופא? סתם בא לנו להכיר אנשים חדשים? לא משנה הסיבה, העיקר שאנחנו שם ויודעים מה ברצוננו להשיג.
ברגע שהוגדרה מטרה, קל יותר לכוון את תוכנית האימונים ולבחור פעילות מתאימה. נסו ליישם את העצות הבאות בדרך למציאת האימון הטוב ביותר עבורכם:
 
1. התייעצו עם רופא לפני תחילת הפעילות (גם אם אתם מאד צעירים..) על-מנת לשלול בעיות עתידיות.
2. התנסו בכמה שיותר סוגי אימון: ריצה, שחיה, חדר כושר, ספינינג, קיקבוקס, דאנס ואל תהססו לפנות לצוות המקצועי במקום, שהוכשר כדי לתת לכם מענה.
3. במידה וידכם משגת, כדאי לשקול מאמן אישי אשר ייבנה עבורכם תוכנית אישית ויעקוב אחר ההתקדמות שלכם. כדאי גם לוותר על הבושה ולשאול לגבי תוכניות אישיות.
4. במידה וויתרתם על מאמן אישי כדאי לצרף חבר לאימון או להתחבר עם מתאמנים ותיקים. החברות תגרום להתמדה בגלל אי הנעימות בהחמצה של האימון.
5. התחילו באופן הדרגתי ולאט תגבירו את רמת המאמץ, גם כדי למנוע פציעות ושחיקת מפרקים וגם על מנת למנוע ייאוש ותסכול מאי עמידה במטרות לא ריאליות.
6. לאחר כמה שבועות של תרגול נסו משהו חדש, גם כדי לשדרג את הכושר ולאתגר את מערכות הגוף וגם כדי לא להשתעמם.
7. לאחר תקופה תוכלו לזהות את הפעילות המועדפות עליכם ואת השיעור ש"עושה לכם את זה" וזה יהיה הזמן המתאים לשדרג את האימון. כך למשל, אם גיליתם את "קסם" הספין ואתם מרגישים שזוהי מדיטציה בתנועה עבורכם, כדאי לשקול לקנות שעון דופק שיפקח על טווחי הדופק שלכם ויקבע את אפקטיביות האימון.
אם שיעורי היוגה וה-CORE  עושים לכם את זה כדאי לרכוש מזרן יוגה משלכם.
אם גיליתם שאפשר לפרק אגרסיות מיותרות בשיעורי קיקבוקס כדאי לרכוש כפפות כך שבעבודה על שקים תוכלו להשתמש בכוח מבלי להיפצע ולהרגיש "כוח מתפרץ" באמת.
8. נסו להתאמן בשעות שונות במהלך היום וכך תוכלו לגלות מהי השעה הטובה עבורכם. אין חשיבות לשעה יש חשיבות להתמדה.
9. שלבו את הפעילות יחד עם שינוי תזונתי, גם אם המטרה היא לא הרזיה יש לזכור כי הגוף משתמש ביותר אנרגיה ויש להיערך לכך. ברגע שתתחילו לראות תוצאות ולהרגיש טוב יותר יבוא גם הסיפוק שידרבן אתכם להתאמן בכל מזג-אויר ובכל מקום.
 
פעילות גופנית, שמירה על אורח חיים בריא, תזונה מאוזנת, שמחה ואושר - כל אלה הם מפתח לחיים טובים, מאושרים ובעיקר ארוכים. אז אל תתעצלו קומו והצטרפו!
אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
זה רק אני והמכונית שלי – 3 עובדות על תאונה עצמית
מצטיינות הנשיא לשנת 2021
יוצאים לדרך: נבחר מתכנן לפארק הנחל – ’’הואדי’’
גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכרמל והישובים בין עתלית לעיר חדרה
אין להעתיק, להפיץ או לעשות כל שימוש בחומרים כלשהם באתר זה בכל דרך ובכל צורה ללא אישור בעלי הזכויות מראש ובכתב

פרטי יצירת קשר: 04-6399917

© 2006-2016 כל הזכויות שמורות
קישורים מהירים
> אודות גפן מגזין המושבות
> צור קשר עם גפן מגזין המושבות
> פרסם בגפן מגזין המושבות
> רשימת תפוצה
> כתבות
> חדשות
> תרבות ובידור